الدولة العميقة | الجزء الأول

 


⁦⚠️⁩ تحذير : المقال ممكن يسببلك قلق او صداع او غثيان .

بتاريخ: 13 سبتمبر 2020
______________

قبل مانبدأ خليني أأكدلك على ان كل اللي هتقراه دلوقت مجرد نظرية بنقلها لك ومش بحاول اثبت صحتها او انفيها ، والأكيد انها هتغير نظرتك للعالم وهتحس احساس صعب جداً بعد اللي هتقراه ، اللي هيتكتب خطير وصعب يتحمله اي شخص .. صادم وحقيقي مخيف ، يمكن في قرارة نفوسنا عارفين انه حقيقي بس عمرنا مانتخيل انه يكون مقرف للدرجة دي وبيحصل .. لو قلبك خفيف رجاءاً متغامرش بدافع الفضول ، ولو كملت قراءة ساعد في نشر المعلومة يمكن نقدر نوقف اي حاجه من الجنون اللي بيحصل في العالم لو فعلاً الموضوع حقيقي ..


مش جديد ان نتفلكس تأفور في المحتوى اللي بتقدمه بدون قيود وبدون خوف وبشجاعة كبيرة جدا غير مفهومه وده بالوقت اصبح عادي وطبيعي وله جمهور وشريحة كبيره جدا من العرب قبل الاجانب وتشجيع من الجمهور العربي قبل الغربي ..

عرفوا يدخلوا في ثوابتك ويفرضوا عليك امور ممنوعة في معتقداتك الدينية والاجتماعية ، من اول الممارسات الشاذه المحرمة لحد ظهور الشخصيات المسلمة او المسيحية الي من اسر ملتزمه ومع ذلك بتنتهك قيود دينها بإسم الحرية واقنعك ان هما الصح واهلهم غلط

ومش بس خلاك تقتنع بيها ، ده خلاك تدافع عنها ، واقل شيء تتقبلها وبقت عادي يعني اصل نتفلكس ههه وبتاع وناخد الامور بهزار ..

احسن وسيلة للوصول للجمهور هي الأفلام والاغاني والمسلسلات وإلخ .. ولازم يمهدلك دخول " البيدو فـيـ ليا " في المجتمعات الغربية والشرقية لأن من الآخر ، شئت ام ابيت .. هما فئة كبيره ، كبيره جدا وعايشين بيننا ومن غير مانعرف .. وجزء من معتقداتهم بتجبرهم يكشفوا عن نفسهم في العلن ويمارسوا كل شهواتهم

وعشان ده يحصل لازم حضرتك والعالم كله ينظر لهم بنظرة الميول الجنسية الطبيعية زيه زي الش-ذوذ ، و يصبح الامر هزار وايه يعني.. اصل نتفلكس !


تزامناً مع اللي عملته نتفلكس رجعت تاني نظرية خطيرة جدا ومهمة يمكن سمع بعضكم عنها وبعضكم عارفها ، المهم ان الجمهور الامريكي دلوقت غضبان جدا وبيطالب بفتح القضية والتحقيق فيها تاني ..

وهي من القضايا الشائكة حالياً وممنوع اي حد يلمح بأسمها وكل اللي هتلاقيه في ويكيبيديا عنها ويوتيوب وكل منصاتهم نص واضح بيقول " انها غير صحيحة وغير حقيقية وتم تكذيبها من الشرطة " وده لأنها بتفضح سياسيين كبار في الدولة وشخصيات معروفة

" بيتزا - جـيت "

ايه الموضوع بالظبط ..

الموضوع بدأ في انتخابات امريكا الرئاسية سنة ٢٠١٦ بين ترامب وهيلاري كلينتون ، واللي حصل ان ايميل مدير حملة هيلاري تم اختراقه واللي بمناسبة كان نفس شخص مستشار لأوباما وقتها ، وكانت الصدمة انهم لقوا رسايل بتوصله مشفرة فيها استهداف للأطفال !




الشخص ده كان اسمه جون بوديستا ، واللي كان مسؤول عن تسريب الرسائل هي منظمة " ويكيليكس " اللي بتنشر تقارير وسائل الاعلام الخاصة والسرية .. وبتدعمها مؤسسات وشبكات معروفة بالتشفير والهاك وهي منظمة غير ربحية ومصادرها مجهولة .



الرسائل اللي نشروها كانت غريبة جدا وخلتهم يقولوا ان الرسائل مشفرة ، احدى رسايله كانت من اخوه " توني " وكان بيقول لأخوه
" هل تريد بيتزا لمدة ساعة ، ام تريد المجيء هنا "؟

وكان السؤال هنا ليه اشخاص من نخبة العالم بيسألوا بعض على البريد الالكتروني لو عاوزين ياكلوا بيتزا؟

ممكن نقول عادي بتحصل ، لكن من هنا الأمور بدأت تزداد غرابه ..


هنا رسائل بتقول ان الرئيس السابق لأمريكا " اوباما " دفع ٦٥ الف عشان يسافر للبيتزا والنقانق في شيكاغو !

غريب! لكن الأغرب جاي ..




دي رسالة بعنوان " حفلة بيتزا لهيلاري "
والموجودين في الايميل هما مجلس الوزراء المنتمي للحزب الديمقراطي في فترة حكم اوباما وكانوا كاتبين في الرسالة :

" حفلة البيتزا الخاصة بهيلاري في اليوم العاشر من ابريل ، ٤٠٠ او ٧٠٠ سعر عائلي ؟ "

بيتزا ايه اللي هتكلف ٤٠٠ و٧٠٠ دولار؟

هنا الرسائل كاملة ممكن تقراهم :
اضغط للقراءة


الرسالة دي من رجل اعمال اسمه " هربرت ساندلر " بيشتكي لجون

" اظن انه يجب ان تنذرونا في حال تغيرت الخطط التي تم وضعها من فترة ، أدركت ان هناك شيئاً قد تغير بمجرد ما نظرت الى شكل الصندوق وتسائلت من ذا الذي ارسل لي شيء في صندوق مربع ؟

وكان " جبنه " بدل " المعكرونه " و " الصلصات الرائعة " ، ووجدت تشكيلة جيدة من الجبن المغرية !

ملاحظة : هل تعتقدان أنني سأبلي بلاء حسناً في لعب الدومينو بالجبن بدل المعكرونة؟ " انتهت الرسالة

شايف كلمة "Yummy" في الرسالة؟ خليك فاكرها كويس .. ونكمل


لو بتسأل ايه علاقة ده كله بالأطفال والبيـ- دو-فيـ ليا ، اتفرج على الفيديو

سنة ٢٠١٧ اكتشفوا اكتر من ٧٠ موقع للموضوع ده واتقبض على مئات الأشخاص وكانوا بيستخدمو كلمة بيتزا للتشفير عن كلمة " طفل " وخليك فاكر كويس ان رسايل جون كانت في ٢٠١٦ ..


ركز بقا معايا ..بعد ماحصلت عملية اختراق الايميلات الناس رجعت لوثيقة من الاف بي اي فيها رموز بيستخدمها الناس المتهمين بميولهم الغريبة ناحية الاطفال واحدى الرموز كان شبيه جدا لمطعم مشهور اسمه " كوميت " ..


والأغرب بقا .. ان الناس فضلت تدور ورا صاحب المطعم واللي اسمه جيمس اليفانتس ولقوا في حسابه على انستجرام صور كلها ايحاءات جنسية والباقي صور لأطفال ..

طب عادي صدفه لكن .. ايه رايك انهم اكتشفو ان جون قبل عملية اختراق ايميلاته كان دائم التردد على مطعم جيمس !

بردو صدفه؟
 ممكن تكتب في جوجل
James Alefantis وهتشوف كل الصور



المهم في الموضوع والشيء اللي يثبتلك قد ايه احنا مضحوك علينا ان تم استضافه جيمس في عز الازمة والمذيعة مسألتوش سؤال واحد عن الايحاءات اللي نشرها والشرطة محققتش في القضية وقالوا مجرد نظرية مؤامرة وهنا فيديو بيقولك انهم بيضللوا عن عمد القصة !
وموضوع ان الاعلام يغطي ويضلل على قضية ممكن ولها ادلة كتير واثبتت في حاجات كتير ! ببساطة ٩٠٪ من حقوق شركات الاعلام ملك ليهم .



وهنا بقا المفاجأة .. " سوف أضحي بدجاجة لأجل مولوخ أو مولوك "

ومولوخ إله كنعاني قديم وانتقلت ثقافته في كافة أنحاء الشرق الأوسط منها ثقافة العمونيون والثقافة العبرية والكنعانية والفينيقية، وأيضًا ثقافات بلاد الشام وشمال أفريقيا.



والمعروف عن مولوخ ان عنده نزعات شيطانية شريرة ومش بيرضيه اي حاجه غير تقديم قرابين اطفال وعشان كده كان الفينيقيين بيقدموله قرابين عشان ينالو رضاه عن طريق حرق القربان وتقديمه .. وفي الانجليزيه الحديثه ممكن يشير اسم مولوخ على أي شخص أو شيء يتطلب تضحيات غالية.


ودائما يتم تجسيد مولوخ بشكل شيطاني ، شكل يشبه للوسيفر
ايه اللي يجيب اله زي ده في رساله نخبة العالم الأول ؟
شيء يفتح باب الشك على الاقل في طقوسهم الدينية

لو حابب تاخدلك بريك وترجع تكمل ياريت تعمل ده لأن الوضع هيزداد غير غرابه وقرف !


تعرف مارينا ابراموفيتش؟ لو متعرفهاش فهي فنانة تشكيلية وفنانة اداء صربية ومعروف عنها اعمالها وتجاربها الجسدية والتمثيلية وهتلاقي الاف الفيديوهات ليها اللي بتقول انه نوع من انواع الفن المعاصر .. وقدرت تعمل لفنها اللي بتقدمه صورة عميقة في ذهن شريحه وفئة كبيرة من الناس

وفي وقت من الاوقات كانت مارينا شخص محبوب جدا وسط البنات والشباب ومحبي الفن العرب برغم غرابة اللي بتقدمه واللي اكيد ميعرفوش عنه حاجه ..


مارينا بتقدم اعمال بتسميها فنون بتحمل الكثير والكثير من الايحاءات الواضحة والصريحة والمباشرة عن
" الطقوس الشيطانية ، اكل لحوم البشر ، تقديم قرابين بشرية ، ايحاءات بيـدو فـيليه " ودي حاجه تقدر تلاقيها ببساطة جدا في فيديوهات مارينا على يوتيوب ومش محتاجه حتى تتشرحلك ..

والغريب ان مارينا روجت لكل ده تحت مسمى الفن في هوليود ودعمها فئة كبيرة جدا جدا جدا من الفنانين والسياسين ورجال الاعمال والخ الخ ، لأبعد من خيالك ! ابعد تماماً من خيالك !


هنا صورة لمارينا وجاكوب روتشيلد كبير عائلة روتشيلد اليـهـوديـه واللي كانت عائلته ليها دور حاسم في قيام اسرائيل وتمويل بنيتها التحتية !
الاتنين واقفين قدام لوحة ثوماس لورينس " الشيطان "


هنا صورة لمارينا اثناء عمل " فني "


وعشان اشرحلك بشكل مختصر ايه هو الطبخ الروحي .. هي حفلة عشاء وطبخ مارينا بتجمع في بيتها نخبة المجتمع فنانين ورجال اعمال وسياسين وغيرهم وتكتب وصفات لها بدماء " بتقول انها دماء خنزير " على جدار بيتها وتقدر ببساطه تتفرج هنا عليها وهي بتحضر :


اكثر وصفاتها شهرة
" بسكين حاد اقطع بعمق في اصبعك الأوسط في يدك اليسرى وتناول الألم "
واحدى وصفاتها التانيه ، وعذراً على المكتوب " امزج حليب الثدي مع السائل المنوي الطازج واشربه !" وبيتم تقديم كعك على هيئة جسد بشري !

وده يخليك تتسائل ايه اللي يخلي واحده زي دي تكتب الكلام ده؟ كلام يبدو وكأنه طقوس ، هل نخبة المجتمع بيعملوا الطقوس دي ؟
وليه؟ 


بعض الناس الي بتبحث في الموضوع قالوا ان الوصفات ترجع للساحر واللي يعتبر اب روحي لعبدة الشيطان والسحرة " اليستر كراولي " وده ملوش غير تفسير واحد الا وهو

مارينا بتكمل من النقطة اللي وقف عندها اليستر 


السؤال الاهم ليه الاطفال بيصطحبوهم معاهم في حفلة زي دي ؟
قدامك في الصورة ليدي جاجا في حفلة لمارينا وبتتصور مع احدى الاطفال .. 


رجوعاً لجون بوديستا ، واللي كان بيملك مجموعة من لوحات بيليانا جورجيفيتش صديقة مارينا المقربة جدا ، وكل اللوحات بتظهر اطفال في اوضاع غريبة ببساطه اكتب اسمها " Biljana Djurdjevic"
في  جوجل وشوفها بنفسك ، والسؤال هنا ليه جون عنده اللوحات دي واللوحات بتعبر عن ايه اصلا؟ 


____________________


طب هل لاحظت قبل كده ان تمثال الشيطان الأعظم او بافوميت التابع لكنيسة الشيطان في العلن قدام مبنى الكابيتال الامريكي بيجسد طفل وبنت صغيرين واقفين بجواره بدون سبب واضح؟
ليه كل حاجه تخص النخبة دي من المجتمع لها علاقه بالاطفال؟

نوقف لحد هنا وعلى وعد في الجزء التاني  ، هنعرف الاجابات ⁦👌🏻
⁩ 

تعليقات

المشاركات الشائعة