سلسلة الأرشيف الأسود | وكر الشياطين +18 | الجزء الأول


سلسلة الأرشيف الأسود : وكر الشياطين - الجزء الأول

⚠️ تحذير:المقال التالي يحتوي على معلومات وصور وتفاصيل حساسة وبعض المصطلحات والتعبيرات التي قد لا تناسب البعض والمقال مصنف للكبار فقط ( 18+ ) نظرًا لحساسية المحتوى وغير مناسب لمن هم دون السن المناسب.

اخترت العامية المصرية لتبسيط المعلومة قدر الإمكان.
_____________________


" مقدمة "

بطل قصتنا تبدأ عنده الأحداث اللي هتكشف لنا حقيقة العالم اللي احنا عايشين فيه دلوقت!

جيفري ابستين ، مواليد نيويورك ، وبدأ مسيرته في بروكلين .. رغم انه مكملش تعليمه الجامعي الا انه كان موهوب في الرياضيات والحسابات .. واشتغل لمدة سنتين فقط كمدرس رياضيات وحساب  عادي في احدى المدارس في نيويورك .. سيرة جيفري مكانتش مميزه اوي ومفيهاش حاجات كتير احكيهالك لكن بتبدأ تاخد منعطف مختلف

لما لاحظ موهبته " ايس غرينبيرغ " ولي امر طالب عنده وعرض عليه يشتغل عنده في مؤسسته المالية " بير ستيرنز " وفعلا وافق جيفري وبدأ مسيرته في عالم الثروة والغنى اللامحدود..

جيفري خلال فترة عمله في المؤسسة دي تولى خدمة رجال اعمال كبار ومستثمرين .. كانت مهمته يقدم المشورة ليهم في مجالات الاستثمار المثالية لهم .. ومن بين الاثرياء دول " ليزلي فيكسنر " صاحب ماركة " فيكتوريا سيكرت " وبالوقت اصبح مستشاره المالي.

وبعد خمس سنين من شغله في المؤسسة ساب وظيفته بسبب خطأ مالي ارتكبه.


بيقرر جيفري سنة 1981 بعد فصله من الشغل يفتتح شركته الخاصة لإدارة اموال وثروات الأثرياء  ومراجعة استثماراتهم .. وفعلا جيفري كان شخص ذكي جدا وشخصيته فريدة ومميزة ، قدر يجذب الأغنياء من حوالين العالم بكل سهولة وفي وقت مش كبير ..

ومع الوقت جيفري عمق علاقاته ووطدها بسياسيين ورجال اعمال كتير مكنش يتخيل ابدا انه ممكن يوصل لهم ويتعامل معاهم زي مثلا

" دونالد ترامب ، بيل كلينتون "

جيفري وصل لمرحلة كدا في حياته من النجاح اللي خلته مياخدش اقل من مليار دولار من أي شخص عايز يوظف فلوسه ويستثمرها عنده وفي شركته .. وخلال فترة قصيرة امتلك أغلى وأكبر عقار في مانهاتن في نيويورك وكان عبارة عن عقار مكون من 9 طوابق بمساحة 50 ألف قدم مربع .. وامتلك كمان قصور في فلوريدا ونيومكسيكو وشقة في شارع فوش الراقي في باريس "  ..

وجزيرتين في بحر الكاريبي اسمهم " Little St. james " + " Great St. james " 


وده غير طبعا ضيوفه" الدائمين "في حفلاته الفاخرة جدا من المشاهير والنجوم والفنانين وكبار الساسة والصحفيين والاعلاميين .. إلخ إلخ .. ومن الاسماء البارزة الممثل " كيفن سبيسي " والمخرج " وودي آلن "


 

"سنة 2002"

دونالد ترامب لما اتسأل  عن جيفري ابستين وعلاقته بيه في 2002 قصة قال :

" أعرفه منذ 15 سنة، إنه شخص هائل صحبته مليئة بالمتع ويقال إنه يحب النساء الجميلات مثلي تماما، وهو يميل إلى النساء صغيرات السن .. جيفري يستمتع بحياته الإجتماعية دون شك ! "


" سنة 2003 "

ابستين ومنتج في هوليوود اسمه " هارفي وينستين " وهو منتج سيء السمعة وتم سجنه لاحقًا بتهم الاغتصاب .. حاولوا هما الاتنين يشتروا مجلة نيويورك ، لكنهم فشلوا .. وفي نفس السنة .. ابستين اتبرع لجامعة هارفارد بمبلغ 30 مليون دولار.

شركة تيفاني للمجوهرات في نفس السنة  قالت ان جيفري ابستين عبارة عن لغز كبيرة واشبه بالشفرة المنغلقة جدا.



كان ملاحظ جدا ان ابستين  بيتفادى الظهور في المناسبات العامة وحضور دعوات العشاء في المطاعم ، وفضل محافظ على حياته بعيد عن الأضواء، والشيء الوحيد الي كان معلن عن حياته هو انه ارتبط في 1990  بـ " غيسلين ماكسويل " وهي ابنة " روبرت ماكسويل " الاعلامي البريطاني والسياسي المعروف.


" سنة 2005 "

في يوم من الايام  بتتوجه سيدة لمركز الشرطة وبتعمل بلاغ ان ابنة زوجها " القاصر " اللي بتبلغ من العمر فقط 14 سنة  اتعرضت لاعتداء جنسي من شخص ثري ثراء فاحش في فلوريدا ، الشرطة استجوبت السيدة والبنت الصغيرة عن اللي حصل لها بالتفصيل وفي التحقيقات قالت:

"رجلًا ذا شعر رمادي طلب مني أن ادلك جسده وهو عاري وأمرني ان اخلع ملابسي أثناء ذلك وقام بلمس اعضاءه التناسلية أمامي أثناء فعل ذلك، لقد تحرش بي مئات المرات "

الشرطة عرضت على البنت بعض الصور للأثرياء في المنطقة الي ذكرتها ، ومن بين الصور قدرت تتعرف على جيفري إبستين فوراً !

الشرطة فضلت تحقق في القصة وتاخد وقتها في التحري .. وكل يوم في التحقيقات كانوا بيكتشفوا حاجه جديده .. لحد ما رئيس شرطة بالم بيتش في فلوريدا أدرك ان القضية مش مجرد حالة فردية .. وان في روايات متطابقة  لجيفري من اكثر من 50 بنت بيحكوا نفس التفاصيل بالظبط !

تقرير الشرطة  أثناء التحقيقات الي استمرت لفترة طويلة بيقول ان في مئات البنات اللي بينهم عدد كبير من القاصرات وبشكل دقيق أكثر ومباشر " الأطفال والمراهقات " وغالبيتهم من أسر فقيرة ومفككة ويتيمات ونزيلات في دور الرعاية .. كان بيتم التحرش بيهم والاعتداء عليهم جنسيا من جيفري ابستين !

وكان بيقدم 200 لـ 300 دولار مقابل الزيارة الواحدة لكل طفلة  ومراهقة منهم ده غير الهدايا وتذاكر سفر .. ومش بس كدا
كان بيطلب منهم يستدرجوا طالبات صغيرين وبنات صغيرين تانيين غيرهم وكان بيشغل كل بنت منهم كـ " وسيطة دعارة " .. وكان بيقدملهم مبالغ مقابل كل بنت يجيبوها له .. لدرجة ان في واحدة من الضحايا قالت انها جابت له اكثر من 100 بنت !

طلبات جيفري كانت بسيطة جدا: " أريد فتيات صغيرات وشقراوات ونحيفات "


"سنة 2008 "

في يوم واحده من البنات اللي الشرطة كانت بتحقق معاهم قالت لجيفري ان الشرطة بتحقق في اللي بيحصل ، لكن الوقت كان فات .. الشرطة داهمت بيت جيفري إبستين ولقت عدد كبير جدا من صور البنات الصغيرة اللي اعمارهم اقل من 15 سنة  " وهما عريانين بالكامل " ولقوا مقتنيات متخطرش على البال متعلقة بالجنس.

طبعا كانت فضيحة كبيرة جدا .. لكن!

المدعي العام في الولاية وقتها " ألكسندر أكوستا " عمل اتفاق مع محامي المتهم وكان الاتفاق بينص على ان إبستين يعترف بتهمة صغيرة وبكدة هيتم تخفيف الحكم عليه ويُسجن لمدة 18 شهر بس وبكده يقدر يتفادى مواجهة محكمة فيدرالية ويتم غلق القضية وملف تحقيقات مكتب التحقيقات الفيدرالي في القضية وكان من بين البنود في الاتفاق هو بقاء ماتم الاتفاق عليه طي الكتمان ومنع الاعلان عن اسماء أي اشخاص متورطين في القضية ومنع محاكمتهم وعدم إبلاغ الضحايا بالإتفاق كمان!

النفوذ والعلاقات والاموال .. يقدروا يعملوا أي حاجه ياصديقي!

خلال فترة سجن إبستين كان بيتم السماح له بالبقاء 12 ساعة في اليوم برة السجن .. كانت رحله مش سجن .. وبعد 13 شهر تم اخلاء سبيله لحسن سلوكه ويتم ادراج اسمه في قائمة الدرجة الثالثة من المتهمين بارتكاب جرائم جنسية في نيويورك .. مما يعني ان في احتمالية كبيرة انه يرتكب نفس الجرائم مرة تانيه ورغم كل دا احتفظ بثروته وقصوره واملاكه وطائراته الخاصة .. عادي !

حاجه مثيرة للسخرية  جدا .. مش كده ؟


كل اللي هتقراه دلوقت اسخف بكتير ..!!

جيفري بعد خروجه قرر يعمل احتفالية كبيره جدا جدا ويعزم عليها كل الاشخاص اللي بينه وبينهم علاقات وطيدة عشان يسترد وضعه من جديد ويقول ان حياته رجعت بشكل طبيعي .. ومن بين المدعويين للحفله كان في اسم بارز جدا .. " الأمير أندرو .. نجل ملكة بريطانيا "

والأخبار بترجع تختفي تاني عن ابستين وعن اي شيء متعلق بقضيته

" سنة 2019 " 
تخرج اتهامات وتسريبات في منتهى الخطورة لتورط نخبة وساسة العالم وفنانين ومشاهير وشركات كبرى في قضية بيدوفيليا وفضيحة جنسية صادمة جدا .. افتكرت مقال " بيتزا جيت " صح؟ مظبوط هي التسريبات دي!

لو مقريتوش .. ياريت تقرأ الجزئين عشان تقدر تُلم بتفاصيل القصة اكثر وتفاصيل التسريبات وطبيعة الممارسات الشاذة الي بيتم ممارستها  " اضغط هنا لقراءة الجزء الأول " | " اضغط هنا لقراءة الجزء الثاني "

التسريبات دي باختصار كانت بتفضح اسماء مشاهير وسياسيين كبار وبتكشف تورطهم في جرائم بيدوفيليا مقززة كانت بتحصل في جزيرة بيملكها ابستين ومن ضمن التسريبات قائمة بأسماء ضيوف الجزيرة اللي كانوا بيزوروها لممارسة جميع انواع الشذوذ فيها .. التسريبات سببت زلزال في المجتمع الغربي .. اسماء كبيرة جدا اتورطت في الفضيحة .. حصلت حالة من الصدمة والغضب واسعة جدا .. وفُضحت افعالهم الشيطانية! .


" جزيرة المتعة "

فاكر الجزيرتين اللي قولتلك ان ابستين بيملكهم في بحر الكاريبي ؟ تعال احكيلك عن وكر الشياطين
Little St. James هي جزيرة اشتراها ابستين سنة 1998 ومساحتها تبلغ 72 فدان بحوالي 8 مليون دولار ولما اشتراها سورها بنخل مرتفع جدا وبعدها في 2016 اشترى جزيرة مجاورة ليها اسمها Great St.James ووظف فيها حوالي 70 موظف وألزمهم بالسرية التامة وخلاهم يوقعوا على اتفاقيات عدم الإفصاح


بعد خروج ابستين من السجن اول مره قرر يكون اكثر حذر ودقة في جرائمه واشترى الجزيرة الثانية عشان يغطي على اللي بيحصل في الجزيرة الأولى .. خصوصًا ان ضيوفه كانوا عايزينه يضمن لهم السرية التامة ويتأكدوا ان محدش بيتجسس عليهم .. واصبحت طائراته الخاصة بتنقله وتنقل ضيوفه للجزيرة 
وتنقل لهم القاصرات والأطفال والضحايا لإشباع شذوذهم ومرضهم !

لسنوات تم ارتكاب ممارسات جنسية في الجزيرة بجميع الاشكال والانواع وجميع الطرق .. بدون حدود .. بدون قيود .. بدون مانع .. كل الممارسات الي ممكن تيجي في بالك ومتجيش !

مستعد ؟ 

تعال اعرفك  حبه اسماء من القائمة اللي كانت ضمن التسريبات واللي فيها اسامي ضيوف جزيرة ابستين 👇

♦️ جيف بيزوس - الرئيس التنفيذي لأمازون 
♦️ بيل غيتس - رجل الاعمال ومؤسس مايكروسوفت 
♦️ سيرجي برين - شريك مؤسس في جوجل 
♦️ روبرت مردوخ - رئيس مجلس الادارة السابق لفوكس نيوز 
♦️ الممثل توم هانكس
♦️ الممثل ويل سميث 
♦️ المغنية بيونسي
♦️ الممثل جيم كاري

ولسه القائمة تطول عن كدا 

كمل بقى معايا واحده واحده وركز 👌


" 6 يوليو 2019 "

تم القبض على جيفري ابستين للمرة الثانية بتهمة ادارة شبكة دعارة للقاصرات في فلوريدا ونيويورك وفتح التحقيقات من جديد وتمت ادانته بس مش لوحده … تمت ادانته هو وصديقته غيلين ماكسويل كشريكة في جرائمه وكانت بتساعده في استدراج البنات الصغيرة والاطفال والصبيان الصغيرين للجزيرة وشاركت في حفلات الساسة والمشاهير في ممارساتهم الشاذة ! خليك فاكر اسم صديقته كويس

الغريب ياعزيزي ان مفيش اسم واحد من الاسامي دي اتضر في حاجه!
الاعلام الغربي والصحف عملوا حملات واسعة جدا للتغطية على الفضيحة وتبرئة الأسماء المهمة اللي اتفضحت وتلميعها ، وحاولوا يحرفوا في القصة وسرديتها 100% لدرجة ان أي اخبار كان بيتم نشرها عن الموضوع كانت بتخضع للمراقبة واخفاء أي محتوى يتناول الموضوع على السوشيال ميديا والانترنت وفي كل مكان!

واسقاط جميع التهم الموجهة لهم بناءا على شهادتهم اللي بيقولوا فيها انهم غير متورطين معاه في جرائمه وان معرفتهم بيه كانت سطحيه وزياراتهم له كانت بسبب الأعمال بس .. مع العلم .. تم تسريب ايميلاتهم وصور  بتثبت تورطهم بالاضافة ان زياراتهم مكانتش مره ولا اتنين دي عشرات المرات ! 



” ١٠ اغسطس ٢٠١٩ "


ابستين كان هيُدلي باعترافاته لان التهمه المره دي لبساه لبساه لكن واضح ان الناس المهمه اوى اللي كانو بيترددوا على جزيرة جيفري "واللي كانو بيساعدوه" كانوا خايفين وبيحاولوا يخفوا حاجه.
اعلن رسميا عن انتحار جيفري ابستين في زنزانته داخل احد السجون الامريكية عن عمر يناهز ٦٦ عام.
وطبعا انا وانت والعالم كله عارف انه اتقتل .. منتحرش ولا حاجه ..!

صديقي خليك فاكر القصة اللي حكيتهالك دي عشان هنرجعلها بعد شويه وتعال اسالك سؤال ..

عمرك فكرت  " ايه سبب هوس الصهاينة بالأطفال ؟ "

لو الاجابة الي جت في بالك هو تاريخهم الحافل بقتلهم لأطفال فلسطين فقط .. فا تعال نغوص سوا لأعماق العالم القذر اللي احنا عايشين فيه .. استعد!


تعرف ان الصهاينة بيشجعوا على الولع الجنسي بالأطفال واسرائيل هي الملجأ الآمن للبيدوفيليين؟


التلمود - ييفاموت بـ 11 : "يُسمح بالجماع الجنسي مع فتاة صغيرة إذا كان عمرها ثلاث سنوات."


حسب صحيفة اندبندنت :" منظمة مراقبة المجتمع اليهودي ذكرت ان 32 من المتحرشين بالاطفال انتقلوا الى اسرائيل وتُعتبر اسرائيل ملجأ لكل البيدوفيليين من حول العالم "

وحسب صحيفة هآرتس الاسرائيلية :" مجموعة من المدافعين عن حقوق الإنسان يدعوا ان 100 حاخام ومعلم ديني وشخصيات اخرى مشهورة وبارزة  في اسرائيل متهمين بإرتكاب جرائم واعتداءات جنسية خارج البلاد وقد وجدوا ملجأ لهم في اسرائيل "

ممارسات شاذه زي دي مُباحه تماماً في المجتمع الاسرائيلي  بل وفقا كمان لمقال نزل في صحيفة تايمز اوف اسرائيل من مدة مش كبيرة يعني في 2 مايو 2023 ، المقال بيقول ان اسرائيل بتحاول تقنن البيدوفيليا ، وتخليها قانونية ومسموح بيها!
ومش بس البيدوفيليا ( الولع الجنسي بالأطفال ) .. كمان المثلية الجنسية وجميع الممارسات الجنسية الشاذة!

السن القانوني لممارسة الجنس في اسرائيل هو 16 سنة وممكن يوصل لـ 14 سنة بموافقة الطرفين.. قرف حقيقي يعني!



ده غير التقارير اللي بتحكي عن إصابة أطفال بالهربس بسبب أداء طقوس الموهيل اليهودي المُخيف!!!

وهي عملية ختان للطفل الذكر الرضيع لكن بتتنفذ على ايد الحاخام مش على ايد طبيب واثناء احتفالية وحضور ضخم .. وانا فعلا بعتذر عن بشاعة اللي هتقرأوه .. لكن الدماء الموجوده في العضو التناسلي للطفل بيقوم الحاخام بإمتصاصها بفمه!!!!!!


زي مانت شايف كدا ياصديقي في الصور !


الممارسات غريبة الأطوار والمقززة مبتتوقفش عند كدا بس .. هل تعلم ان جماعة الحريديم وهي جماعة يهودية شديدة التطرف بيقدموا السجائر للأطفال عشان يدخنوها في الأماكن " المقدسة " وبيقولوا ان تجربة التدخين للأطفال لا بأس بها؟ .. قدامك في الصورة اطفال حريديم بيدخنوا السجائر وهسيبلك مايثبت كل الكلام دا في الصحف العبرية نفسها.


بس ثواني .. ده ايه علاقته بجيفري ابستين ؟

وفقاً للتسريبات اللي حكيتلك عنها .. فاجيفري ابستين كان عميل للحكومة الاسرائيلية، وفي نظرية بسيطة جداً بتقول ان جيفري ابستين كان بيصطحب الساسة والمسؤوليين والحكام لجزيرته ويوفر لهم السرية التامة عشان يمارسوا افعالهم المُرعبة مع القاصرات والصبيان والاطفال ، وبعدها يبتزهم ابستين والحكومة الاسرائيلية لأهداف مختلفة بما في ذلك غسيل الاموال وتمويل اسرائيل!!

المدير السابق لـ DIA الجنرال مايك فلين عرض حياته للخطر في الاسابيع الماضية من وقت كتابتي للمقال اللي انت بتقراه دلوقت ، وبسبب الحرب في غزة قرر يفضح في العلن حقيقة ان بعض السياسين والمسؤولين الامريكيين حاليا بيتعرضوا للخطر من قبل " جهات عالمية " لها نفوذ كبير بسبب رحلاتهم لجزيرة ابستين حيث كانوا " بيناموا مع الاطفال " .. باللفظ والنص كدا !


وده تصريح خطير وصريح جدا من شخص عنده معرفة واسعه وعميقة اللي بيحصل في الكواليس .. وتصريحه يعني اثبات عن تورط الاسماء اللي اتذكرت في قائمة ضيوف ابستين وحاول الاعلام الغربي تلميع صورتهم والتغطية على جرائمهم لسنوات من 2019 لحد يومنا!


طبعا لو فكرت تسأل جوجل عن القصة اللي بحكيهالك دلوقت هتلاقي مئات النتائج اللي بتقولك ان الكلام ده غير حقيقي وغير صحيح وان مفيش مايثبت ان ابستين كان عميل لاسرائيل وان امريكا بعتت فلوس بالشكل المبالغ فيه دا لاسرائيل عشان تساعدهم في حماية مصالح الولايات المتحدة في الشرق الاوسط وبس

وجزء من الكلام دا حقيقي ومنطقي .. لكنه مش الحقيقة الكاملة .. الموضوع مبالغ فيه لكننا موقفناش عنده كتير  لان عندنا خلفية سياسية وتاريخية عن الدعم الامريكي لاسرائيل .. لكن لسه في حاجات احنا مش فاهمينها وكلام الجنرال مايك فلين بيؤكد على تورط السياسيين والمسؤولين في قضايا اخلاقية وجنسية بيستغلها الموساد ضدهم  .. ليه المواطن الامريكي اللي بيدفع ضرائب للدولة بيتم تحويل نقوده لدوله تصنف كـ رابع انجح اقتصاد في العالم المتقدم ؟

بس استنى .. قبل ماتفتكرني متأثرة بنظرية المؤامرة وان دا كله كلام ملوش دلائل .. ركز كدا في الي جاي 


" اعتراف رسمي عن جزيرة الخطيئة "

اثناء الحرب على غزة خلال الـ 70 يوم اللي فاتوا حصلت حاجه غريبة جدا .. ظهر العميل السابق للموساد آري بن ميناشي واعترف في لقاء تلفزيوني مسجل بالصوت والصورة له على العلن وفي الملأ ان الموساد جند رجل الاعمال الامريكي والمتحرش بالأطفال جيفري ابستين وصديقته غيسلين ماكسويل بهدف ابتزاز رجال الاعمال والسياسيين بمقاطع فيديو " تحرش واعتداء وممارسات جنسية "
وقال ان ابستين كان عضو في منظمة  اللجنة الثلاثية وهي منظمة عالمية جمعت على مدى عقود من الزمن بين كبار صناع السياسات وقادة الأعمال وممثلي وسائل الإعلام والأوساط الأكاديمية لمناقشة واقتراح حلول لبعض أصعب المشاكل في العالم.

وكمان اعترف ان الموساد وابستين هما اللي عملوا الجزيرة مخصوص لابتزازهم ولما مكتب التحقيقات الفيدرالي داهم منزل جيفري ابستين الأرشيف تم فقدانه تماماً ومنشروش القائمة الكاملة لضيوف وعملاء ابستين ، والأرشيف بيضم اشرطة لسياسين وفنانين ورجال أعمال كتير جدا جدا خصوصا من امريكا وانجلترا والنمسا وايطاليا وهولندا!!

وحسب كلامه فا بعض السياسيين والفنانين اللي هربوا لإسرائيل وتولوا مناصب موجودين في الارشيف دا

بس كدا؟
الراجل كمان صرح بكل وضوح ان في 4 رؤساء وزراء اسرائيلين ورئيس وزراء بريطاني واحد ورئيس امريكي و21 ملياردير تم ايقاعهم في فخ جزيرة ابستين وفي اسماء منهم كانوا بيزوروا المبنى الي بيمتلكه في نيويورك كمان!! ( اسمع كلامه في الفيديو بنفسك )



" الأرشيف الأسود "

مين بعض الأشخاص اللي اتذكر اسمائهم في الأرشيف اللي اتكلم عنه آري وفقاً للتسريبات اللي فضحت ابستين سنة 2019 .. جاهز تعرف ؟ شوف ياسيدي👇

♦️ ايهود باراك - رئيس وزراء اسرائيل السابق 

♦️ إيهود أولمرت - رئيس وزراء اسرائيل السابق

♦️ شمعون بيريز - رئيس إسرائيل السابق 

♦️ موشيه كاتساف - رئيس إسرائيل السابق 

♦️  توني بلير - رئيس وزراء المملكة المتحدة السابق ( اللي اسرائيل اثناء حربها في غزة كانت بتسعى لتعيينه منسق للشؤون الانسانية في غزة ) 

♦️ بيل كلينتون - الرئيس السابق للولايات المتحدة وزوج هيلاري كلينتون 

♦️ تشيلسي كلينتون - ابنة هيلاري وبيل كلينتون

♦️ جون بوديستا - مدير حملة هيلاري كلينتون الانتخابية

♦️ باراك اوباما - الرئيس السابق للولايات المتحدة والصديق المقرب لعائلة كلينتون

♦️ الأمير اندرو - نجل ملكة بريطانيا 

♦️ عدنان خاشقجي - ملياردير سعودي وتاجر سلاح مشهور بصفقاته ونشاطاته الغامضة.

♦️ هنري كيسنجر - رئيس خارجية امريكا السابق 

♦️ جون كيري - رئيس خارجية امريكا السابق 


"شوهد السياسي الإسرائيلي إيهود باراك وهو يخفي وجهه وهو يدخل منزل جيفري إبستاين في مدينة نيويورك، كما شوهدت مجموعة من الجميلات الشابات يدخلن القصر - على الرغم من ادعائه بأنه لم يتواصل مع المتحرش بالأطفال ابستين ."
تعرف ان نتنياهو استخدم الموضوع ده ضد ايهود باراك ؟ هما الاتنين مبيحبوش بعض عشان كدا زمان حكيتلك ان ايهود قال ان اسرائيل متوجهة للعنة العقد الثامن وهتلاقي ايهود باراك الايام دي بيقول ان نتنياهو فاشل وان انفاق حماس اللي بيدعي نتنياهو انها تحت المستشفيات في غزة اسرائيل هي اللي صنعتها اصلا! وبيحاول ايهود دلوقت ينتقم من اللي عمله فيه نتنياهو باستغلاله لقضية جيفري ابستين ضده!


وعشان تعرف مدى نفوذهم واللي قادرين  يعملوه .. فاعندك مثال الأمير اندرو اللى وصفه آري بأنه " الضيف الأحمق " .. لسبب ما ظهرت ضد الامير اندرو ادعاءات واتهامات صريحة من ضحية من ضحايا ابستين بعد سجنه واتهمت الامير اندرو بالاعتداء الجنسي منه هو و ابستين واصدقاءهم  وظهرت صورة بتجمع بينه وبينها وفي الخلفية غيسلين ماكسويل صديقة ابستين وبرغم ان محاميين الامير اندرو حاولوا يخرجوه ويبرئوه من التهمة الا ان الادلة ضده كانت قوية جدا لدرجة ان الملكة اليزابيث شخصيا اتضطرت تجرد اندرو من واجباته الملكية بعد الفضيحة الكارثية سنة  ..2019ولكن على كل حال اندرو مازال حر طليق رغم كل دا.


فاكر  في بداية المقال لما حكيتلك عن المدعي العام" ألكسندر أكوستا " اللي كان مسؤول عن قضية ابستين القضائية في 2008 وعمل صفقه مع محامي ابستين عشان يخففوا الحكم عليه ؟

الراجل ده طبعا خد مكافئته بعد الخدمه اللي قدمها لإبستين وشغل منصب وزير العمل الأمريكي ، لكن سنة 2019 لما اتفضحت القضية قدم استقالته بعد ما أثبت انه كان متواطىء في خروج ابستين من السجن.. لكن دونالد ترامب حكى انه اتكلم مع الكسندر اكوستا وقال ان الكسندر حكاله انه كان مضطر يعمل الصفقة مع محامي ابستين وقتها لأنهم هددوه وقالوله " يجب عليك التراجع، لقد قيل لي ان ابستين ينتمي الى المخابرات ويجب ان ادعه وشأنه "

والكلام ده اكد عليه آري
مُخيف صح؟ 



طيب فاكر غيسلين ماكسويل صديقة ابستين؟
غيسلين تبقى بنت روبرت ماكسويل ، اعلامي وسياسي مشهور جدا كان بيملك صحيفة ديلي ميرور
ابستين اشتغل مع روبرت ماكسويل قبل مايتعرف على بنته غيسلين ويرتبط بيها .. وسنة 1991 تم العثور على جثة روبرت ماكسويل بتطفو في المحيط الأطلسي في ظروف غامضة .. محدش عارف ايه اللي حصل لروبرت .. وهبقى اعمل لكم مقال منفصل عنه باذن الله ..

المهم ياصديقي ان التحقيقات في موته بتقول ان روبرت اتقتل على ايد وكالة الاستخبارات اللي كان بيشتغل معاها " الموساد " ..
تعرف روبرت ماكسويل جثته اتدفنت فين؟ .. في " القدس "
والرئيس الاسرائيلي " الحالي " اسحاق هرتزوغ ورئيس الوزراء الاسبق يتسحاق شامير حضروا جنازته


يمكن مخدتش بالك في بداية المقال من الصور  كويس ومنتبهتش للتلميح الواضح .. لكن دلوقت فهمنا ان لون المبانى الازرق والابيض في جزيرة ابستين مكنش من باب الصدفة 🙂

صديقي متتصدمش .. احنا لسه مخلصناش دي مجرد البداية .. ركز معايا وكمل 👇



" هوليوود تعلن دعمها لإسرائيل وديزني تتعهد بـ 2 مليون دولار : مشاهير يدعون المجتمع الترفيهي للتحدث بقوة وإدانة حماس وديزني تقدم مساعدات إنسانية "


ده كان خبر نازل من اسابيع قليلة من بداية حرب غزة واسرائيل .. وبما اننا بنتكلم عن الولع الجنسي بالاطفال وجزيرة ابستين فامينفعش منجيبش سيرة ديزني!

عزيزي .. تعرف ان من الاسماء اللي اطلقت على جزيرة ابستين هي : " جزيرة الخطيئة " ، " جزيرة المتعة " ، " جزيرة الولع بالاطفال " .. بس دا ماله ومال ديزني ؟

تعرف ان اسم جزيرة ابستين " جزيرة المتعة " تم ذكره في فيلم بينوكيو سنة 1940 ..
حاجه سخيفه؟ مش مصدق؟ .. طب تعال نشوف ونسمع بنفسنا في الفيديو التالي:


الثعلب:" حسنا، ماهو عرضك؟ "
الرجل: " هل تريد صنع المال الحقيقي؟ "
الثعلب: " هل يجب ان .. " يشير بإصبعه ان يقتل "
الرجل يهمس:" لا لا لحاجه لذلك، هل ترى؟ انا اجمع الصبيان الصغار "
الثعلب:" الصبيان الصغار؟ "
الرجل:" انت تعلم ، الصبيان الصغار المتمردين ، اصنع لهم مدرسة ثم آخذهم لجزيرة المتعة "
الثعلب:" آآه ، جزيرة المتعة؟  جزيرة المتعة!! ولكن القانون! يفترض انهم..!"
الرجل يقاطعه :" لا لا ، ليس هناك خطر ، إنهم لا يعودون كصبيان مجدداً ابدا..* يضحك بشر * "

مشهد عفوي ؟
انا وجهة نظري للمشهد مختلفة .. ربما دي كانت الطريقة الي بيتم بيها تجنيد العملاء دول في المقام الأول. المال والسلطة اللامحدودة. الي كلهم بيمتلكها.. بالتأكيد كل دا مش من قبيل الصدفة.


طب تعرف ان المدير التنفيذي لشركة والت ديزني بوب إيجر سمى ابنه " روبرت ماكسويل ايجر " تيمناً باسم روبرت ماكسويل والد غيسلين ماكسويل صديقة ابستين؟


وطبعا ياعزيزي انا مش محتاجه افكرك بمواقف ديزني الواضحه بدعمها للشذوذ الجنسي واعلانها الصريح انها هتزود مشاهد المثلية الجنسية في افلامها الموجهة " للأطفال" !!
هنرجع لديزني  في مقال منفصل ونستلمهم واحده واحده .. متقلقش .. لكنهم مش محور موضوعنا دلوقت.

ياترى لسه مركز؟ القصة لسه هتسخن ياصديقي .. خد نفسك ، وكمل معايا 👇


" العصابة التي تحكم عالمنا "

عارف أنتوني بلينكن ؟ وزير الخارجية الامريكي الحالي اللي من اول الحرب في غزة بيظهر دعمه بشكل علني جدا لإسرائيل  وصاحب تصريح
" لم آتِ إلى إسرائيل كوزير لخارجية أمريكا ولكن كيهودي فر جده من القتل في الماضي "

اتضح ان زوج امه ( صموئيل بيزار ) هو محامي روبرت ماكسويل والد غيسلين ماكسويل صديقة ابستين وكان مقرب للعائلة! وانتوني نفسه كان صديق غيسلين المقرب في المدرسة !
وعنده اخت غير شقيقة ( بنت صموئيل بيزار ) اسمها ليا ، اشتغلت في الابيض لصالح عائلة كلينتون!!

مثير للإهتمام.. مش كدا؟ 

( متتخضش .. الاثباتات في المصادر ياصديقي )



جو بايدن .. العجوز المترنح غريب الاطوار

انت اكيد فاكر لما حكيتلك ان حكومة جو بايدن كلها صهاينة ! بفكرك تاني بالمعلومة عشان لو نسيتها .. طب تعرف ان جو بايدن حظى على دعم واسع جدا في حملة انتخاباته الرئاسية من عائلة كلينتون ( عايزينلهم مقال لوحدهم من قذارتهم ) وفنانين كتير وسياسين كلهم اسمائهم مرتبطة بجزيرة ابستين والبيدوفيليا .. ؟ كلهم حرفيا!

حتى جو بايدن نفسه عليه علامات استفهام كتير وايحاءات جنسية للاطفال تم تسجيلها على الهوا واتهامات بالبيدوفيليا كتير جدا في فيديوهات كتير له وهو بيطلب من الاطفال " بوسه من الفم " .. بص مش هتكلم .. اتفرج بنفسك على تصرفاته الغريبة




بيل غيتس .. اكيد تعرفه دا اشهر من نار على علم .. بس تعرف حاجه عن عائلته؟
اعرفك .. والدة بيل غيتس هي ماري ماكسويل غيتس ..
ثانيه .. ماري غيتس هي اخت روبرت ماكسويل ؟!
لو بحثت عن شجرة العائلة هتلاقي الاخبار في جوجل بعد فضيحة ابستين وصديقته غيسلين بتقول ان ماري ماكسويل وبروت ماكسويل مش اخوات وبيل غيتس وغيسلين مش ولاد عم .. حتى بيل غيتس اللي اسمه اصلا كان في قائمة ضيوف ابستين للجزيرة ظهر في الاعلام والصحافة وقالهم انا غلطت غلطة كبيرة لما رحت اقابله عشان نتكلم في الشغل بس !


صديقي .. عارفه انك مصدوم والتفاصيل كتيره على عقلك انه يستوعبها ويتقبلها ، لكن كان لازم اعرفك كل المعلومات دي عن الفسدة والعصابة المنحرفة الي بتحكم العالم وعلاقتهم بالاحتلال عشان احكيلك عن واقع مؤلم لازم تكون عارفه فمتأخذكش بالمختلين السفلة دول أي شفقة او رحمه ولا تغفل لحظة عن نصرة الحق والمظلومين واهلنا في فلسطين .. اسمحلي احكيلك قبل ما اختم الجزء الاول من سلسلتنا عن معلومات هتكون مزعجة جدا ليك ولفطرتك ولإنسانيتك ودينك ..!

البحث دا كله بنيته على سؤال  مهم كان مُلح جدا عليا واكيد كلكم بتفكروا فيه دلوقت .. ياترى ايه مصير الاطفال الفلسطينين الي بيتم اعتقالهم .. وليه وازاي بيتم اعتقالهم؟

الاجابة المؤسفة لقيتها في مقال نشرته مؤسسة الدراسات الفلسطينية بتاريخ 23/11/2022 اللي هلخصلك محتواها دلوقت ..

" الوجبة المفضلة للاحتلال السادي "

الاحتلال الاسرائيلي على مدار 75 سنة استهدف الاطفال الفلسطينين تحديداً بصورة خاصة ، وجرد الاطفال من طفولتهم ، قتلهم وجرحهم واعتقلهم وصادر حريتهم ، بغض النظر عن اعمارهم الاطفال دول كانوا فئة مستهدفة بالاعتقال زيهم زي البالغين بالظبط حتى لو قلت اعمارهم عن 8 او 5 او 6 سنين وفي امثلة كتير على دا كمان

الكنيست الاسرائيلي أقر خلال السنين الي فاتت مجموعة من القوانين الهدف منها تسهيل اجراءات اعتقال الاطفال الفلسطينين وتشديد العقوبات في حقهم .. زي محاكمة الأطفال اللي عمرهم اقل من 14 سنة ، وتشديد عقوبة الحد الأدنى على الاطفال اللي بترشق الحجارة.

واصبح الاطفال الفلسطينين سواء ذكور او اناث ماليين السجون الاسرائيلية ومراكز الاحتجاز والتوقيف دون مراعاة لصغر سنهم وبنيتهم الجسمانية وبدون توفير أي حد ادنى من حقوقهم اللي المفروض بيضمنها القانون الدولي

الاحتلال بيوظف كل امكانياته لتشويه واقع الاطفال دي وتدمير شخصياتهم وتأخير نموهم الجسدي والعقلي والوجداني والقضاء على احلامهم والتأثير على توجهاتهم الدينية والنفسية والاجتماعية والجنسية!
لحد مايخلقوا منهم جيل مهزوز ومهزوم مش قادر يقاوم او يواجه ..

شهادات الي قدر يخرج من سجون الاحتلال ويروي تجربته بتصيب أي شخص بالذهول والصدمة
مراكز الاحتجاز وغرف التحقيق وغرف السجون ماهي الا مسلخ للطفولة الفلسطينية وافتراس لطفولتهم
الطفل الفلسطيني هو فريسة للصهاينة ونزعاتهم السادية المنحرفة المتعطشة للعنف والشذوذ .

وبرغم كل الحقوق الدولية والإنسانية للطفل الا ان الاحتلال بيضرب بها كلها عرض الحائط واصبح الطفل الفلسطيني هو الهدف المفضل لهم لسنوات وخيارهم الأول ..

عدد الاطفال اللي اعتقلهم الاحتلال يزيد عن 50 الف طفل فلسطيني ذكور واناث منهم حوالي 20 الف منذ اندلاع انتفاضة الأقصى سنة 2000 ومن بينهم مايزيد عن 9 الاف طفل تم اعتقالهم من وقت انتفاضة القدس في 2015 ، وفي مطلع سنة 2022 ولحد شهر نوفمبر 2022 تم اعتقال حوالي 739  واغلبية الاطفال الي بيتم اعتقالهم من القدس طبعا وبيتم ترحيلهم لسجن عوفر ومجدو والدامون .. دي ارقام كبيرة اوي ومرعبه ياجماعه!!

ازاي بتتم عملية اعتقال الاطفال ؟

اغلبية الي تم اعتقالهم تم اعتقالهم من بيوتهم!!
في ساعات الليل المتأخرة بيدخل عدد كبير من الجنود المسلحين بالكامل لبيت اسرة فلسطينية ويعيثوا فيها الخراب وبيعتقلوا الطفل واحيانا بيعتدوا على الطفل وأسرته بالضرب والشتم وبعد كل الانتهاكات دي
بيتم تكبيل ايد الطفل وعصب عينيه ويجروه بقسوة لمكان مجهول .. والاعتقالات دي بتتم بدون حتى أي امر قضائي بالاعتقال !

انت مستوعب ؟! يعني في أي وقت بيقتحموا أي بيت يعجبهم ويعتقلوا أي طفل يختاروه!
واهل الطفل مش بيعرفوا عنه أي حاجه تاني ابدا!


في اطفال تانيه بيتم اعتقالهم وهما بيلعبوا في الشوارع او اثناء طريقهم لمدرستهم او حتى وهما في طريق عودتهم لبيوتهم .

اطفال كتير حكوا شهادات مؤلمة لمحاميين هيئة شؤون الأسرى ، وأكدوا انهم اتعرضوا لأنواع مختلفة من المعاملة القاسية والمهينة وبنسبة 100% " يعني كلهم حرفيا " اتعرضوا لأشكال مختلفة من التعذيب
بعضهم اتعرض لتعذيب جسدي او نفسي او ايذاء معنوي ومعاملة قاسية ومهينة ، والبعض تعرض للتفتيش العاري والتحرش الجنسي والإعتداء الجنسي !!!
والبعض الآخر اتعرض للتهديد بالاعتداء الجنسي ، والبعض اتعرض لضغوط ومساومة وابتزاز عشان يعترفوا بتهم يُحاكم عليها القانون الاسرائيلي فايقضوا سنوات اكثر في السجن ويستمر التعذيب!
التحرش الجسدي ضد الأطفال في سجون الاحتلال وصل إلى 86%!!!

المُرعب اكثر هو ان بعض المستوطنات في الضفة الغربية والقدس تم تحويلها لمراكز للاحتجاز والتعذيب عشان تستوعب عدد اكبر من الاطفال القُصر ليها بهدف الإستفراد بيهم خارج الإطار الرسمي لدولة الاحتلال وابعادهم عن مايسمى بـ " الرقابة الرسمية " !!!

المقالة الصادرة عن مؤسسة الدراسات الفلسطينية كمان بتؤكد ان المحاكم العسكرية الإسرائيلية مش بتهتم بكل التفاصيل دي ولا بتُبدي أي اهتمام للإفادات اللي بيقدمها محاميم الأطفال المعتقلين ، وبيقول الكاتب :"نكاد نجزم ان جميع الأحكام التي صدرت بحق الأطفال تكون مقرونة بفرض غرامات مالية دائماً "

ورغم انها بتكون تكلفة كبيرة على عائلة الطفل الا انهم بيضطروا يدفعوها عشان ينقذوا طفلهم من الاحتلال بالإضافة ان المحكمة بتفرض قرارات بـ " الحبس المنزلي " ودي ظاهرة اصبحت متزايده وتحديدا في حق اطفال القدس ، وده حول مئات البيوت الفلسطينية لسجون بالفعل ! وحول المقدسيين لسجانين لأبنائهم القُصر، ودي شروط الإفراج الي بتفرضها عليهم المحاكم الإسرائيلية !

اما بقية المعتقلين فا بيتم عرقلة زيارة اهاليهم لهم .. كاتب المقال هو  عبد الناصر فروانة: أسير محرَّر، ومختص بشؤون الأسرى والمحررين، وعضو المجلس الوطني الفلسطيني، ورئيس وحدة الدراسات والتوثيق في هيئة شؤون الأسرى والمحرَّرين، وعضو لجنة إدارة هيئة الأسرى في قطاع غزة، وله موقع شخصي مختص بالحركة الأسيرة اسمه: فلسطين خلف القضبان.

حياة الطفل الفلسطيني المعتقل في سجون الاحتلال هي نموذج مرعب وصادم وبيعكس مدى وحشية وسادية الاحتلال المُولع بالأطفال وسط صمت دولي مُقرف!

____________________________________________

لعلك الآن أدركت الإجابة على السؤال.


نظرا لأن المعلومات كتير ومتشعبه جدا فا هنكتفي بهذا القدر ونستكمل في الجزء الثاني في معلومات كتير هنكشفها عن جرائم الصهاينة وكيانهم الفاسد.. باذن الله

لو كملت للنهاية اتمنى انك تساعدني في نشر المعلومات دي في كل مكان لأكبر قدر ممكن من الناس .. لأن كلنا عارفين ان المعركة معركة وعي .. ساعدني في فضح جرائمهم القذرة.


الأرشيف الأسود | يُتبع

مصادر:


https://www.alarabiya.net/social-media/2022/01/14/%D9%87%D8%B0%D9%87-%D9%87%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B1%D8%A3%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%8A-%D8%A7%D8%AA%D9%87%D9%85%D8%AA-%D9%86%D8%AC%D9%84-%D9%85%D9%84%D9%83%D8%A9-%D8%A8%D8%B1%D9%8A%D8%B7%D8%A7%D9%86%D9%8A%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%86%D8%B3%D9%8A-%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%87%D8%A7%D8%9F


https://www.cnbc.com/2022/03/08/prince-andrew-and-jeffrey-epstein-victim-agree-to-dismiss-sex-assault-suit.html


https://www.theguardian.com/uk-news/2022/jan/13/prince-andrew-a-timeline


https://www.timesofisrael.com/ehud-barak-met-with-jeffrey-epstein-dozens-of-times-flew-on-private-plane-report/


https://thewaltdisneycompany.com/the-walt-disney-company-donates-to-support-humanitarian-relief-following-terrorist-attacks-in-israel-2/


https://www.timesofisrael.com/for-writer-who-broke-epstein-case-a-rumored-mossad-link-is-worth-digging-into/


https://www.timesofisrael.com/cigarettes-for-kids-purim-habit-among-haredim-must-stop-pleads-government-campaign/


https://www.jpost.com/israel-news/jeffrey-epstein-may-have-had-links-to-israeli-leaders-the-rolling-stone-674244

https://www.reddit.com/r/WayOfTheBern/comments/17bwuwt/comment/k5n8z6z/?rdt=63798



https://biographygist.com/robert-maxwell-iger-son-of-bob-iger-the-ceo-of-walt-disney/


https://www.dailymail.co.uk/news/article-7250009/Netanyahu-challenger-Ehud-Barak-hides-face-enters-entering-Jeffrey-Epsteins-mansion.html


تعليقات

المشاركات الشائعة