Bloody HelloKitty

" 18+ لو بتقرف وبتضايق من القضايا العنيفة متقراش"
القصة دي بصراحة حيرتني جدا فا ياريت اقروا بهدوء..

سنة 1999 بنت عندها 14 سنه اسمها آه فونج من الصين راحت لمركز الشرطة وقالتلهم ان شبح واحدة هي شهدت وشاركت في قتلها بيطاردها وبيطلب منها المساعدة .. الشرطة مكانتش مصدقة القصة لكن مشيوا ورا كلام آه فونج وراحوا فتحوا الشقة اللى قالت عنها آه فونج عشان يتأكدوا ولقوا ادلة على ان ف
ي فعلا جثة فى الشقة , اسنان واقعة فى الارض , واجزاء من اعضاء داخلية محفوظة فى التلاجة وبعد مادوروا كويس في الشقة لقوا جمجمة الضحية محشية فى عروسة " هيلو كيتي " كبيرة .. ومن هنا آه فونج كانت خيط من خيوط حل القضية ..
الضحية فان مان -يي آو اسم الشهرة آه ماب 23 سنة سابت بيت اهلها وهي صغيرة وراحت عاشت لوحدها وتحولت من طفلة صغيرة لبائعة مخدرات ومدمنة وعاهرة .. اشتغلت فى نوادي وبيوت دعارة كتير في منطقة تسيم شا تسوي / كولون في هونغ كونغ، ومعظم زباينها كانوا معروفين جدا فى المناطق العشوائية فى الصين وقابلت راجل اسمه شان مان لوك 34 سنة وبقى عميل منتظم عندها لكن كان بيطلب منها طلبات عنيفة جدا وبيأذيها بطلباته فقررت متشوفوش تانى وواضح انها كانت متضايقة لدرجة انها حبت تنتقم انتقام صغير وسرقت محفظته وكان فيها 4 الاف دولار بالإضافة لأنها كانت مستلفة منه 10 الاف دولار ومرجعتهمش وده كان اكبر غلط هي عملته شان طلب منها ترجع المبلغ 16 الف دولار واداها مهلة , لكن هي مرجعتش الفلوس ..بعت وراها اتنين يراقبوها ويعرفوا مكان بيتها
 
آه فونج البنت اللي عندها 14 سنة قالت خلال المحاكمة تفاصيل كتير حصلت لـ آه ماب لمدة شهر من التعذيب قبل القتل ..وقالت انها كمان كانت حبيبة شان وحضرت معاه اللى حصل لآه ماب في الاول بس هربت منه ومتكلمتش عشان كانت خايفة منه لكن آه ماب كانت بتجيلها فى احلامها وبتحكيلها اللى حصل وتوريها اتاذت ازاى عشان كدة راحت بلغت .. شان خطف ماب وسرق منها اكسسواراتها وفلوسها وضربها لحد ما اغمى عليها وبعدها صحابه خدوها على شقتها وكان شان بيرحلهم كل فترة وبدأوا يتعاملو معاها على اساس انها دمية بيلعبوا بيها , فى الأول الضرب كان بالايد والرجل لكن بعدها بقوا يخبطوها بالمعادن ويرموا عليها اثاث الشقة وكانوا بيجبروها على انها تبتسم وتضحك وهي بتضرب وتقول انها مبسوطة بالضرب عشان ميعذبوهاش اكتر , كانوا بيرموها فى المطبخ ويروحو يلعبوا بلاي ستيشن وبعدين يرجعوا يكملو ضرب فيها , لقوا لكل جهاز كهربائي طريقة عشان يعذبوا بيها ماب حتى الأكل المعلب كانوا بيحطوه على جروحها ويتفرجوا على ملامحها وهي بتتألم وبيسيحوا على جسمها البلاستيك وعلقوها بكابلات كهربائية فى خطاف متعلق فى السقف وضربوها وسابوها متعلقة فى الهوا , ليكم حرية التخيل عملو ايه فيها .. وبعد شهر من التعذيب ماب ماتت بعد ماكانوا رامينها فى الحمام طول الليل , وبعد ماعرفوا انها ماتت راحوا لعبوا بلاي ستيشن وشان جتله فكرة انه يحطها فى البانيو ويقطعوها , ويغلوا اجزاء جسمها عشان يغطوا على الريحة وراسها حشوها فى عروسة " هيلو كيتي " اتقبض على المجرمين واتحكم عليهم بالسجن مدى الحياة بدون مراجعة للمطالبة بالإفراج المشروط لمدة متقلش عن 20 سنة , شهادة فونج كانت سليمة لكن المجرمين حاولوا يتهجموا عليها وسألوها قدام الصحفيين عرفتي التفاصيل ازاى وانتى هربتي؟ ولما الصحفيين سألوا فونج ليه رحتي معاهم وهما بيعذبوا مآب قالت " عملت كدة للتسلية بس وكان نفسي اعرف الانسان بيتعذب ازاى لكن الموضوع كان يخوف وانا ندمانه عليه واتمنى ان ماب تكون ارتاحت دلوقت بما انها بطلت تجيلى في الاحلام" 
بعد القضية وقبل ما موقع الجريمة يتقفل الناس كانت بتقتحم الشقة وتحاول تتواصل مع روح مآب والشرطة كانت بتلاقي آثار شموع وبوكيهات ورد لروحها . 
ويبقى السؤال , فونج عرفت منين كل التفاصيل وهي محضرتش الجريمة كاملة بشهادة القتلة نفسهم؟ هل فعلا مآب روحها اتواصلت معاها ؟ 

مصادر :
http://bit.ly/2ke6GOh
http://bit.ly/2xTMerw


تعليقات

المشاركات الشائعة